انجمن سئو همیشه به دنبال عوامل جدید رتبه بندی است و ما تاکنون بیش از دویست عامل از آنها را کشف کرده ایم. اما ممکن است صدها مورد دیگر واقعاً توسط Google استفاده شود.

خوشبختانه ، ما مجبور نیستیم روی همه آنها کار کنیم. وزن اکثر آنها در SEO بسیار کم است و اغلب به عنوان سیگنال های رتبه بندی از آنها استفاده می شود. در عوض ، در اینجا لیست مشخصی از فاکتورهای رتبه بندی Google وجود دارد که هر یک از آنها می تواند استراتژی بهینه سازی جستجو را ایجاد کند یا از بین ببرد.


1. بک لینک


حتی اگر گوگل قصد دارد در آینده از بک لینک ها دور شود ، آنها همچنان مهمترین عامل رتبه بندی برای صفحات شما هستند. با این تفاوت که استفاده از استراتژی های جستجوگرها برای کلاه سیاه بسیار خطرناک است - پیوندهای شما باید از طریق وب سایت های دارای اقتدار بالا مشابه وب سایت های شما باشد. بعلاوه ، برخی از اختراع ثبت شده گوگل می گویند که طراوت و ترافیک ممکن است از معیارهای مهم پیوند لینک باشد.


2. اشباع معنایی


محتوای سئو سایت شما باید مقدار مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط ، موجودیت ها و تصاویر مربوط به طول نسخه را شامل شود. این محتوا نباید پر شود ، مانند زمان های قدیمی جستجوگرها ، بلکه باید یک کپی با صدای طبیعی باشد که به سبک آموزنده نوشته شده است.


3. برچسب های HTML


برچسب های HTML به Google می گویند کدام بیت از کپی شما مهمترین است. عنوان و برچسب توضیحات متا همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده می کنند - آنها را مانند یک تبلیغ تبلیغاتی غنی از کلمات کلیدی بنویسید. برچسب های عنوان (H1-H6) کپی شما را به بخشهایی تقسیم می کنند - همچنین باید حاوی کلمات کلیدی باشند و به سبک آموزنده نوشته شوند. سرانجام ، از متن alt برای توصیف تصاویر در موتورهای جستجو استفاده می شود و اگر می خواهید در نتایج جستجوی تصویر نشان داده شود ، باید پر شود.


4. هسته های وب هسته


Core Web Vital جدیدترین معیارهای تجربه کاربر است که به زودی به فاکتورهای رتبه بندی Google تبدیل می شود. سنجه ها اولین برداشتی را که کاربر هنگام بازدید از یک صفحه به دست می آورد اندازه گیری می کند. به طور خاص ، سرعت بارگیری آن ، سرعت تعاملی آن و پایداری طرح چقدر است. اکنون ، مهم است که توجه داشته باشیم که حیوانات زنده هنوز عوامل رسمی رتبه بندی Google نیستند. اما قطعاً اینگونه خواهد بود ، بنابراین بهتر است از زمان باقیمانده برای شکل دهی مناسب استفاده کنید.


5. رفتار کاربر


در مورد اینکه آیا گوگل در واقع از معیارهای رفتاری برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند ، عدم اطمینان زیادی در انجمن سئو وجود دارد. گوگل می گوید که اینطور نیست ، اما شواهد بسیار قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد ممکن است باشد.


6. داده های ساختاری


هزاران برچسب برای انتخاب وجود دارد ، و آنها می توانند جزئیات جزئی در مورد محتوای شما را به Google بگویند. از داده های ساختاری می توان برای برچسب گذاری نویسندگان ، رتبه بندی ها ، ویژگی های محصول ، مکان ها و موارد دیگر استفاده کرد.


7. لیست Google برای کسب و کار من


ادعا ، بهینه سازی و حفظ لیست Google My Business تنها مهمترین کاری است که می توانید برای SEO محلی خود انجام دهید. این به تاسیس شرکت شما به عنوان نهادی کمک می کند ، که به خودی خود سرمایه بزرگی برای سئو سایت شما محسوب می شود. از همه مهمتر ، این عملکرد جستجوی محلی شما را سر به فلک می کشد.


8. بهینه سازی موبایل


نمایه سازی همراه اول به طور کامل ارائه شده است. گوگل اعلام کرد که از ماه سپتامبر سال 2020 ، همه وب سایت های بدون استثنا بر روی نسخه موبایل آنها مورد قضاوت قرار می گیرند ، نه نسخه دسک تاپ. بنابراین ، اگر می خواهید وب سایت شما شانس رتبه بندی در نتایج جستجو را داشته باشد ، باید مطمئن شوید که برای کاربران تلفن همراه طراحی شده است.