از لحظه ای که گوگل کلمات "برنامه های فهرست شده" و "رتبه بندی" را در همان جمله در ماه فوریه ذکر کرد ، مشخص شد که سال 2015 سال برنامه خواهد بود (البته با گذشت تلفن همراه).


و این فقط صنعت سنتی SEO نیست که از تمرکز جدید بر روی برنامه ها و محتوا بهره می برد: روش های جدید پیوند عمیق برنامه از فیس بوک ، توییتر و سایر ابزارهای شخص ثالث ادغام محتوای برنامه شما با سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال شما را آسان می کند.


در اینجا نحوه شروع کار آمده است.

روش ها و ابزارهای ارتباط عمیق: مقدمه


برای اهداف این راهنما ، ما روی روش های پیوند عمیق برنامه که دارای نوعی عنصر وب هستند ، تمرکز کرده ایم. همه این روش ها نشانه گذاری و پیکربندی خاص خود را دارند ، بنابراین لازم است قبل از پیاده سازی ، همه موارد مورد نیاز را بررسی کنید.


ما پیوندهایی را در سراسر پست برای اطلاعات بیشتر در مورد پیاده سازی ارائه داده ایم ، نه تلاش برای پوشش دادن همه روشهای مختلف در یک پست.


نمایه سازی برنامه Google (اطلاعات بیشتر در زیر): محتوای برنامه را در نتایج جستجو نمایه کنید. کاربران یا می توانند محتوای موجود در برنامه را در صورت نصب ، مشاهده کنند یا در غیر اینصورت آن را نصب می کنند.

پیوندهای برنامه Facebook (اطلاعات بیشتر در زیر): با استفاده از گزینه دیگری برای محتوای وب یا محتوای فقط برنامه ، به کاربران اجازه دسترسی به محتوایی را که از برنامه شما به اشتراک گذاشته شده است ، دهید.

Twitter App Cards: ایجاد کارتهای Twitter برای پیوند عمیق به محتوای برنامه یا اجازه دادن به کاربران برای نصب برنامه از طریق یک توییت.

Bing App Linking: برنامه و محتوای آن را در جستجوی هوشمند Windows 8.1 و جستجوی Windows Phone نشان دهید.

Deeplink.me: برای محتوای برنامه URL ایجاد کنید و آنها را از رسانه های اجتماعی یا سایت های خارجی پیوند دهید.

معیارهای شاخه: به کاربران اجازه می دهد محتوای برنامه پیوند عمیق را به اشتراک بگذارند ، به محتوای برنامه از تبلیغات دسترسی پیدا کنند ، محتوای برنامه را قبل از نصب مشاهده کنند ، از صفحه های پیشخوان شخصی شده دیدن کنند و برنامه را از طریق دستگاه دسک تاپ "ارسال متن" کنند.


نمایه سازی برنامه Google


نمایه سازی برنامه Google فقط برای جستجوی تلفن همراه Google کار می کند. اگر نشانی وب در نتایج جستجو دارای نسخه برنامه مربوطه باشد (و کاربر برنامه را روی دستگاه خود نصب کرده باشد) ، Google به جای صفحه وب کاربر را به صفحه برنامه هدایت می کند.


اگر برنامه ای با پیوند عمیق بر روی دستگاه کاربر نصب نشده باشد ، Google از آنها درخواست می کند برنامه را نصب کنند.


Google سرانجام به طور مستقل از نسخه وب محتوای فقط برنامه را خزنده خواهد کرد ، بنابراین در برخی موارد نیازی به ارائه صفحه مربوطه در وب سایت برای نمایش در نتایج جستجوی Google نخواهید داشت. اما در حال حاضر شما این کار را می کنید.


با استفاده از API نمایه سازی برنامه (فقط برنامه های Android) فقط عنوان صفحه و توضیحات را ارسال کنید و از Google مجبور شوید کل صفحه را با حاشیه نویسی وب بخزد.

نمایه سازی برنامه به عنوان عامل رتبه بندی گوگل؟


در حالی که هیچ مشاغلی نباید به فرآیند پرهزینه و پرمخاطب ساختن یک برنامه فقط برای یک مزیت سئو در نظر گرفته شود ، گوگل می گوید که نمایه سازی برنامه بر رتبه بندی جستجوی تلفن همراه تأثیر می گذارد:


"هم برای کاربران اندروید و هم برای iOS ، نمایه سازی برنامه بر رتبه بندی تأثیر خواهد گذاشت ، خواه کاربر برنامه شما را نصب نکند یا نه. این به این معنی است که اگر برنامه شما ایندکس شود ، Google از محتوای برنامه شما به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی استفاده می کند ، نه فقط از محتوای وب شما. "


اگر از App Indexing API استفاده می کنید (فقط برای برنامه های Android موجود است) یک افزایش رتبه اضافی نیز در دسترس است. Mariya Moeva از Google گفته است که این به این دلیل است که Google قادر است داده های مربوط به تعامل (مانند زمان استفاده و صفحات بازدید شده) را برای کمک به تعیین مفید بودن برنامه برای کاربران جمع آوری کند.

پیاده سازی Android و iOS


برنامه های Android می توانند به درخواست های منظم HTTP پاسخ دهند و از آنها برای پیوند عمیق با برنامه ها استفاده کنند. طرح HTTP همچنین برای برنامه های iOS یک الزام است ، همانطور که Mariya Moeva Google در Hangout Google Webmaster اخیر درباره نمایه سازی برنامه اشاره کرد. با استفاده از طرح HTTP ، نیازی به علامت گذاری سایت خود ندارید - فقط برنامه را تنظیم کنید تا به درخواست های HTTP پاسخ دهد.


اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی پیوند عمیق برنامه برای Android و iOS 9 در سایت Google Developers در دسترس است:


Google Developers: پشتیبانی از پیوند عمیق برای Android

توسعه دهندگان Google: پشتیبانی پیوند عمیق برای iOS 9