امارات متحده عربی امروز رسما از بهره برداری از اولین واحد نیروگاه هسته ای ال باراکا در ابوظبی خبر داد. با راه اندازی این نیروگاه ، امارات متحده عربی به اولین کشور عربی با پتانسیل تولید انرژی هسته ای تبدیل شده است.

پیش بینی می شود که استفاده تجاری از راکتور اواخر سال جاری آغاز شود و انرژی خالصی را برای مشاغل و منازل در سراسر کشور فراهم کند.

در حال حاضر ماژول 1 از سوخت هسته ای برای تولید نیرو استفاده می کند. راکتور به جریان الکتریکی متصل می شود و در مرحله آزمایش برق تولید می کند.


محمد بن رشید آل مکتوم ، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و حاکم دبی ، از راه اندازی این نیروگاه هسته ای خبر داد:

"امروز ما موفقیت امارات را در عملیات صلح آمیز نخستین راکتور هسته ای در جهان عرب در نیروگاه هسته ای ال باراکا در ابوظبی اعلام کردیم. این تیم ها موفق به بارگیری بسته های سوخت هسته ای ، انجام تست های جامع و با موفقیت عملیات شدند." هدف نهایی ایجاد چهار راکتور هسته ای برای تأمین یک چهارم از نیازهای انرژی کشور ».

طبق گفته The National ، وقتی واحد به شبکه وصل می شود ، اپراتورهای اصلی بطور مداوم آزمایش های مختلفی را انجام می دهند و به تدریج سطح انرژی را افزایش می دهند ، معروف به تست افزایش انرژی ".


این کارخانه طی چند ماه به اتمام می رسد و بخشی از نیازهای انرژی کامل امارات را برای ده ها سال تأمین می کند.


نیروگاه هسته ای

این کارخانه به مدت 60 سال از طرف اداره كنترل هسته ای فدرال مجاز است. این کارخانه در 280 کیلومتری پایتخت واقع شده است و 25 درصد از نیازهای برق کشور را تأمین می کند و از انتشار 21 میلیون تن کربن در سال جلوگیری می کند. این مقدار کربن معادل ترخیص سالانه 3.2 میلیون وسایل نقلیه جاده ای است.

این نیروگاه شامل 4 واحد است که در کل 5،600 مگاوات برق تولید می کند. در حال حاضر ، بیشتر نیازهای انرژی در امارات متحده عربی توسط نیروگاه های بنزین و سوخت تامین می شود و بخشی از آنها نیروگاه های خورشیدی است.

برنامه هسته ای امارات در سال 2008 اعلام شد و ساخت این نیروگاه تقریباً یک دهه زمان برد. 94٪ ساخت نیروگاه به اتمام رسیده است ، راکتورهای 1 و 2 آماده هستند و راکتورهای 3 و 4 به ترتیب 92٪ و 85٪ مراحل ساخت آنها را به اتمام رسانده اند.

علاوه بر کارخانه ، یک کنسرسیوم فرانسوی و چینی بزرگترین سیستم فتوولتائیک 2 GW جهان را در پایتخت ساخته است.