هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را توسعه دادید ، یک "فرمول هفت P" وجود دارد که باید برای ارزیابی و ارزیابی مجدد فعالیت های تجاری خود استفاده کنید. این هفت عبارتند از: محصول ، قیمت ، تبلیغ ، مکان ، بسته بندی ، موقعیت و افراد. از آنجایی که محصولات ، بازارها ، مشتریان و نیازها به سرعت تغییر می کنند ، شما باید مرتباً این هفت PS را مرور کنید تا مطمئن شوید که در مسیر خود هستید و به حداکثر نتایج ممکن در بازار امروز می رسید.

تولید - محصول


برای شروع ، این عادت را ایجاد کنید که به محصول خود نگاه کنید انگار که یک مشاور بازاریابی خارج از منزل بوده اید تا به شرکت شما کمک کند تصمیم بگیرد که آیا در حال حاضر تجارت مناسب است یا نه. س questionsالات مهمی مانند: "آیا محصول یا خدمات فعلی شما یا ترکیبی از محصولات و خدمات ، برای بازار و مشتریان امروز مناسب و مناسب است؟"


آیا امروز کالایی یا خدمتی ارائه می دهید که با دانستن آنچه اکنون می دانید ، امروز دیگر آن را ارائه نخواهید داد؟ در مقایسه با رقبای شما ، آیا محصول یا خدمات شما از لحاظ روش قابل توجهی نسبت به سایر موارد موجود برتر است؟ اگر چنین است ، چیست؟ در غیر این صورت ، آیا می توانید منطقه برتری را توسعه دهید؟ آیا اصلاً باید این محصول یا خدمات را در بازار فعلی ارائه دهید؟

قیمت


دومین P در فرمول قیمت است. عادت خود را در مورد بررسی و بررسی مجدد قیمت محصولات و خدماتی که می فروشید ، ایجاد کنید تا مطمئن شوید هنوز با واقعیت های بازار فعلی متناسب هستند. بعضی اوقات باید قیمت های خود را کاهش دهید. در زمان های دیگر ، ممکن است مناسب باشد که قیمت های خود را افزایش دهید. بسیاری از شرکت ها دریافته اند که سودآوری برخی محصولات یا خدمات توجیه کننده میزان تلاش و منابعی که برای تولید آنها می رود نیست. با افزایش قیمت ها ، ممکن است درصدی از مشتریان خود را از دست بدهند ، اما درصد باقیمانده از هر فروش سود کسب می کند. آیا این می تواند برای شما مناسب باشد؟


در مشاغل ، مانند طبیعت ، هر زمان که در هر بخشی از برنامه فروش یا بازاریابی خود مقاومت یا ناامیدی را تجربه کردید ، برای بازنگری در آن زمینه باز باشید. این احتمال را داشته باشید که ساختار قیمت گذاری فعلی شما برای بازار فعلی ایده آل نباشد. در صورت لزوم ، برای ادامه رقابت ، ادامه حیات و رشد در یک بازار با تغییر سریع ، در صورت نیاز به بازنگری در قیمت های خود باز باشید.


ترویج


سومین عادت در بازاریابی و فروش این است که همیشه به فکر تبلیغات باشید. تبلیغ شامل همه روش هایی است که شما به مشتریان خود در مورد محصولات یا خدمات خود و چگونگی بازاریابی و فروش به آنها می گویید.


تغییرات اندک در نحوه تبلیغ و فروش محصولات خود می تواند منجر به تغییرات چشمگیری در نتایج شما شود. حتی تغییرات اندک در تبلیغات شما می تواند بلافاصله منجر به فروش بیشتر شود. نویسندگان با تجربه و تجربی اغلب می توانند با تغییر عنوان در یک تبلیغ ، نرخ پاسخ از تبلیغات را 500 درصد افزایش دهند.


محل


چهارمین P در ترکیب بازاریابی محلی است که در آن محصول یا خدمات شما واقعاً به فروش می رسد. عادت بررسی و تأمل در مکان دقیق دیدار مشتری با فروشنده را ایجاد کنید. بعضی اوقات تغییر در محل می تواند منجر به افزایش سریع فروش شود.


می توانید محصول خود را در مکان های مختلف بفروشید. برخی از شرکت ها از فروش مستقیم استفاده می کنند و فروشندگان خود را به بیرون می فرستند تا شخصاً با این مشتری ملاقات و گفتگو کنند. برخی از طریق بازاریابی تلفنی می فروشند. برخی از طریق کاتالوگ یا سفارش پستی اقدام به فروش می کنند. برخی از آنها در نمایشگاه ها یا م retailسسات خرده فروشی می فروشند. برخی از آنها در مشارکت های مشترک با سایر محصولات یا خدمات مشابه به فروش می رسند. برخی از شرکت ها از نمایندگان تولید کننده یا توزیع کنندگان استفاده می کنند. بسیاری از شرکت ها از ترکیبی از یک یا چند روش استفاده می کنند.


بسته بندی


پنجمین عنصر در ترکیب بازاریابی بسته بندی است. عادت ایستادن به عقب و تماشای هر عنصر بصری در بسته بندی محصول یا خدمات خود را از نگاه یک چشم انداز مهم ایجاد کنید. به یاد داشته باشید ، مردم اولین برداشت خود را از شما در 30 ثانیه اول دیدن شما یا برخی از عناصر شرکت شما ایجاد می کنند. پیشرفت های کوچک در بسته بندی یا ظاهر خارجی محصول یا خدمات شما اغلب می تواند واکنش های کاملاً متفاوتی از سوی مشتریان به دنبال داشته باشد.


تثبیت موقعیت


P بعدی موقعیت یابی است. شما باید این عادت را پیدا کنید که به طور مداوم در مورد چگونگی قرارگیری در قلب و ذهن مشتری خود فکر کنید. وقتی حضور ندارید مردم چگونه در مورد شما فکر می کنند و صحبت می کنند؟ مردم درباره شرکت شما چگونه فکر می کنند و صحبت می کنند؟ از نظر کلمات خاصی که مردم هنگام توصیف شما و پیشنهادات شما برای دیگران استفاده می کنند ، در بازار خود چه موقعیتی دارید؟


در کتاب معروف الریس و جک تراوت ، موقعیت یابی ، نویسندگان اشاره کرده اند که چگونگی دیده شدن و فکر کردن توسط مشتریان تعیین کننده اساسی موفقیت شما در یک بازار رقابتی است. تئوری اسناد می گوید که اکثر مشتریان در مورد شما به یک ویژگی واحد فکر می کنند ، مثبت یا منفی.


مردم


P نهایی مخلوط بازاریابی افراد هستند. عادت تفکر را در مورد افرادی در داخل و خارج از تجارت خود ایجاد کنید که مسئولیت هر عنصر از فروش ، استراتژی های بازاریابی و فعالیت های شما را بر عهده دارند.


شگفت آور است که چگونه بسیاری از کارآفرینان و تجار بسیار سخت کار خواهند کرد تا در مورد هر یک از عناصر استراتژی بازاریابی و آمیخته بازاریابی فکر کنند و سپس توجه کمی به این واقعیت دارند که هر تصمیم و سیاست خاص باید توسط یک شخص خاص انجام شود ، در یک راه خاص توانایی شما در انتخاب ، استخدام ، استخدام و حفظ افراد مناسب ، با مهارت ها و توانایی ها برای انجام کار مورد نیاز خود ، مهمتر از هر چیز دیگری است.